Η Βιβλιοθήκη μας

Τι είναι profit

Profit είναι το καθαρό κέρδος μιας επιχείρησης.

Τι είναι ROI

Το ROI (Return on Investment) μας δείχνει την απόδοση της επένδυσης. Ως εκ τούτο, υπολογίζεται ως (Τζίρος-Κόστος)/Κόστος. Συνοπτικά, μας δείχνει πόσα χρήματα κερδίζουμε δεδομένων συγκεκριμένων εξόδων

Τι είναι το page title

Το page title είναι ο τίτλος μίας σελίδας στο διαδίκτυο. Οι προγραμματιστές πρέπει να τοποθετήσουν στο header της σελίδας το

Ο τίτλος μου

. Έτσι οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν καλύτερα το περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας

Πόσο κοστίζει ενα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να κοστίσει απο 1.000 ευρώ έως μερικές δεκάδες χιλιάδες. Εξαρτάται απο διάφορους παράγοντες! Μάθε περισσότερα για την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος

Τι χρειάζεται για να ανοίξω ηλεκτρονικό κατάστημα;

Για να ανοίξετε ενα ηλεκτρονικό κατάστημα, πρέπει να έχετε ένα ΑΦΜ. Έπειτα θα πρέπει να βρείτε μια ομάδα να σας φτιάξουν το ηλεκτρονικό κατάστημα!

Τι είναι το conversion rate στο Digital Marketing;

Convertion Rate είναι ο λόγος Αριθμός παραγγελιών/Αριθμό μοναδικών επισκεπτών. Μας δείχνει πόσες παραγγελίες γίνονται ανα 100 επισκέπτες του site μας. Στην Ελλάδα αυτός ο λόγος είναι περίπου 2.5%

Πόσο σημαντικά είναι τα social media για το ηλεκτρονικό μου κατάστημα;

Στα social media περνάνε 2.2 ώρες ημερησίως κάθε ενήλικας, σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες. Κάθε ένας απο αυτούς τους ενήλικες είναι εν δυνάμει πελάτης σας. Συνεπώς, δεν υφίσταται ηλεκτρονικό κατάστημα που να σέβεται τον εαυτό του, που να μην συμμετέχει ενεργά στα social media!

Είναι το SEO αποδοτικό;

Φυσικά και είναι! Οι μηχανές αναζήτησης είναι το πρώτο πράγμα που χρησιμοποιούν οι εν δυνάμει πελάτες σας για να βρούν αυτό που τους ενδιαφέρει. Η δική σας επιχείρηση πρέπει να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις!

Δημιουργούν τα Pop Ups πρόβλημα στο SEO;

Πάντα φροντίζουμε να δημιουργούμε ιδανικές εμπειρίες για τους επισκέπτες του site μας και ταυτόχρονα να παροτρύνουμε τον επισκέπτη να πραγματοποιήσει κάποια αγορά. Για να καθοδηγήσουμε τον επισκέπτη να κάνει τις ενέργειες που θέλουμε χρησιμοποιούμε pop-ups (Αναδυόμενα παράθυρα).

Αρκετά sites κάνουν κακή χρήση των pop-ups με αποτέλεσμα να μην βοηθούν τον επισκέπτη ή να μην τον παροτρύνουν να κάνει κάποια ενέργεια.

Ακόμα και η Google έπρεπε να τα ζυγίσει όλα αυτά, ανακοινώνοντας τον Αύγουστο του 2016 ότι τα sites που χρησιμοποιούν αυτό που ονομάζουν intrusive Interstitial (στην ουσία πολλά μπερδεμένα pop-ups), δεν θα εμφανίζονται πρώτα στις ταξινομήσεις της.

Φυσικά η Google δεν επιβάλλει την συγκεκριμένη ποινή σε όλα τα pop-ups, αλλά κυρίως σε αυτά που παρεμποδίζουν τον επισκέπτη στο περιεχόμενο του site,
όταν πλοηγείται από κινητό.
Ένα παράδειγμα είναι τα pop-ups που ένας χρήστης κινητού πρέπει να απορρίψει πριν να αποκτήσει πρόσβαση στο κύριο περιεχόμενο του site.

Από την άλλη μεριά, τα pop-ups (συμπεριλαμβανομένων των banners και slide-ins) που χρησιμοποιούν ένα λογικό ποσοστό χώρου στην οθόνη και δεν διαταράσσουν την εμπειρία του χρήστη είναι μια χαρά.

Όταν χρησιμοποιούνται με τρόπο που είναι χρήσιμος αντί για ενοχλητικός, τα pop-ups μπορεί να είναι ένα υγιές μέρος της εισερχόμενης στρατηγικής σας.

Βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε κάτι πολύτιμο και συναφές στους χρήστες που επισκέπτονται τo site σας χωρίς να διαταράσσεται η εμπειρία τους.

HTTPS επηρεάζει το SEO;

Έχετε παρατηρήσει ότι ορισμένες διευθύνσεις URL ξεκινούν με “http:” ενώ άλλες με “https:”; Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι επιπλέον “s” υπάρχει σε ιστοσελίδες που απαιτούν την παροχή ευαίσθητων πληροφοριών, όπως όταν πληρώνετε λογαριασμούς online.

Για να το πούμε απλά, το πρόσθετο “s” σημαίνει ότι η σύνδεσή σας στον ιστότοπο είναι κρυπτογραφημένη, ώστε κανείς να μην μπορεί να υποκλέψει κανένα από τα δεδομένα σας. Η τεχνολογία που τροφοδοτεί αυτό το μικρό “s” ονομάζεται SSL, που σημαίνει “Secure Sockets Layer”.

Τον Αύγουστο του 2014, η Google ενημέρωσε τους χρήστες ότι είχε αρχίσει να χρησιμοποιεί το HTTPS ως βασικό κομμάτι της ταξινόμησης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ότι εάν ένα site εξακολουθούσε να βασίζεται σε πρότυπο HTTP, δεν θα εμφανιζόταν στις πρώτες θέσεις αναζήτησης

Τον Οκτώβριο του 2017, η Google κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του προγράμματος περιήγησης Chrome που ενημέρωνε τους χρήστες ότι αν η σελίδα τους περιείχε μια φόρμα αλλά δεν είχε δυνατότητα SSL, οι επισκέπτες θα έβλεπαν μια ετικέτα “Not Secure” διπλά από τη διεύθυνση URL.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της HubSpot Research, το 85% των ανθρώπων δήλωσαν ότι δεν θα συνεχίσουν να περιηγούνται εάν ένα site δεν είναι ασφαλής.

Είναι σαφές ότι η ενεργοποίηση SSL στο site σας μόνο πλεονεκτήματα μπορεί να σας προσφέρει.

Πρέπει να καταχωρήσουμε το Site στην Google;

Συχνά βλέπουμε πολλές ενημερώσεις ανά έτος από την Google, όπως η ενημέρωση BERT τον Οκτώβριο με στόχο να βοηθήσει την μηχανή αναζήτησης να ερμηνεύει καλύτερα τις αναζητήσεις.

Πλέον η ιδέα ότι πρέπει να καταχωρήσετε το site σας στην Google για να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι απλά ένας μύθος.

 

Η Google βρίσκει περιεχόμενο χρησιμοποιώντας προγράμματα ανίχνευσης (web crawlers) τα οποία αναζητούν συνεχώς στον ιστό για νέο περιεχόμενο.

Ωστόσο, αν κάνετε αλλαγές στις υπάρχουσες σελίδες του site σας ή δημιουργείτε νέες, μπορείτε να υποβάλετε στην Google ένα ενημερωμένο sitemap.

Μπορείτε να κάνετε μια αναζήτηση γράφοντας site:digital-strategy.gr

Μπορούν οι διαφημίσεις να γίνουν πιο αποτελεσματικές;

 Να έχετε στο μυαλό σας ότι σήμερα οι χρήστες του διαδικτύου και πιθανοί πελάτες σας το πιθανότερο είναι να βλέπουν τις διαφημίσεις στο Facebook από το κινητό τους. Οπότε καλό θα είναι οι εικόνες ή τα video να αποσπούν γρήγορα την προσοχή και να μεταδίδουν επίσης ταχύτατα το μήνυμά σας

Διαφημίσεις με μία ή περισσότερες εικόνες

 

Χρησιμοποιείστε Εικόνες Υψηλής Ανάλυσης.

Αν είναι θολές ή δεν είναι φωτισμένες σωστά, τελικά οι χρήστες θα προσπεράσουν με αδιαφορία τη διαφήμιση, ή θα συνδυάσουν την επιχείρησή σας με αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα.

 

Ένα Σημείο Ενδιαφέροντος Σε Κάθε Εικόνα Είναι Αρκετό.

Η πολύ φορτωμένη εικόνα θα μπερδέψει το θεατή απομακρύνοντάς τον από το μήνυμα/στόχο.

 

Δημιουργείστε Χρωματικές Αντιθέσεις.

Έτσι θα προσελκύσετε το ενδιαφέρον του θεατή κάνοντας πολύ πιθανή την αλληλεπίδραση με τη διαφήμιση.

 

Κάντε Δοκιμές – Επιλέξτε Την Καλύτερη Εκδοχή.

Αν πρόκειται για φωτογραφία, δοκιμάστε γωνίες, φωτισμούς και προοπτικές. Τεστάρετε και τις χρωματικές αντιθέσεις και τις αποχρώσεις όπως είπαμε.

 

Διαφημίσεις με video

 

Video Με Μικρή Διάρκεια – Κάτω Από 15 Δευτερόλεπτα

Στόχος είναι οι χρήστες να παρακολουθήσουν ολόκληρο το video.

 

Τα 3 Πρώτα Δευτερόλεπτα Πρέπει Να Τραβήξουν Την Προσοχή.

Στο διάστημα αυτό παίζεται όλο το παιχνίδι, οπότε τα όπλα σας καλό είναι να επιστρατευτούν νωρίς. Βέβαια το διαφημιστικό σας μήνυμα καλό θα είναι να προβληθεί επίσης στην αρχή.

 

Video Κάθετα Ή Τετράγωνα

Η χρήση των κινητών γίνεται ως επί το πλείστον κάθετα, οπότε θα πρέπει να προσαρμοστείτε. Για να καλύψετε το μεγαλύτερο μέρος της οθόνης, επιλέξτε αναλογία διαστάσεων 1:1 (τετράγωνο) ή 4:5 , 2:3 , 9:16 (κάθετα).

 

Οι Διαφημίσεις Με Video Προβάλλονται Χωρίς Ήχο

Έτσι κι αλλιώς οι χρήστες στατιστικά παρακολουθούν τις διαφημίσεις στο mute, οπότε δώστε βάση στις λέξεις και τα γραφικά.

Πως να αυξήσω τον τζίρο στο Ηλεκτρονικό μου Κατάστημα;

Σίγουρα το έχετε ακούσει στο παρελθόν – είναι πολυ ευκολότερο και οικονομικότερο να κάνετε κάποιον ενεργό πελάτη σας να αγοράσει ξανά, απο το να αποκτήσετε νέο πελάτη.

Ρωτήστε τον εαυτό σας, πότε ήταν η τελευταία φορά που κάνατε κάποια ενέργεια για να ενεργοποιήσετε και πάλι πελάτες που πλέον δεν αγοράζουν απο το ηλεκτρονικό σας κατάστημα;

Σε αυτό το post θα δούμε 5 στρατηγικές για να μπορέσουμε να κάνουμε τους πελάτες σας, να αγοράζουν συχνότερα.

 

Πλεονεκτήματα

Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα, στοχεύοντας σε πελάτες μας απο το να στοχεύσουμε στο να βρούμε νέους. Πρώτο και σημαντικότερο είναι το κόστος. Είναι πολύ ακριβότερο και χρονοβόρο στο να κάνουμε κάποιο χρήστη που δεν έχει καμία εμπειρία απο το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, να ολοκληρώσει μια αγορά σε σχέση με αυτούς που μας είχαν (έστω κάποτε) εμπιστευτεί.

Οι ενεργοί μας πελάτες, τείνουν να αυξάνουν το “spend” (τα χρήματα δηλαδή που ξοδεύουν) σε βάθος χρόνου. Γεγονός που απο μόνο του μας πιέζει στη στρατηγική της αύξησης της πιστότητας. Όσο περισσότερες φορές ενας πελάτης αγοράζει απο το ηλεκτρονικό μας κατάστημα τόσο δυνατότερη γίνεται η σχέση μεταξύ αυτού και του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Και ο πελάτης αυτός, έχει και τον κοινωνικό του κύκλο γεγονός που μας αποφέρει επιπλέον νέους πελάτες!

 

Προωθούμε την εγγραφή των χρηστών

Η εγγραφή και η δημιουργία λογαριασμού στο ηλεκρτρονικό μας κατάστημα είναι μία βαρετή διαδικασία για τους χρήστες. Αν και το πλεονέκτημα είναι σημαντικό για αυτούς – όπως το να βλέπουν το ιστορικό των παραγγελιών αλλά και το να μην χρειάζεται να συμπληρώνουν συνεχώς τα στοιχεία τους, αν υπάρχει η επιλογή για ολοκλήρωση μιας παραγγελίας ως επισκέπτης θα προτιμήσουν αυτή.

Πώς μπορούμε λοιπόν να παροτρύνουμε τους χρήστες μας στο να δημιουργήσουν λογαριασμό; Το μυστικό μας λοιπόν είναι να τους δώσουμε την επιλογή μετά απο την ολοκλήρωση της παραγγελίας! Στη σελίδα που τους ενημερώνουμε για την ολοκλήρωση της παραγγελίας αλλά και τους ευχαριστούμε για την παραγγελία τους (thank you page) εμφανίζουμε ενα μήνυμα “Θέλετε να δημιουργήσετε λογαριασμό για τις επόμενες παραγγελίες σας;” Το οποίο συνοδεύεται προφανώς απο το αντίστοιχο call to action button για την εγγραφή!

 

Εφαρμόστε τη στρατηγική πιστότητας

Η ιδέα βασίζεται στην ανταμοιβή των πελατών μας, όταν αυτοί δείχνουν την πιστότητά τους. Αναπτύσοντας στρατηγική ανταμοιβής των πιστών πελατών είναι ενας διαφορετικός δρόμος για την αύξηση των πωλήσεων απο τους πελάτες που ήδη έχουμε καθώς τους προσφέρουμε κάποιο δώρο ωστε να επαναλάβουν κάποια παραγγελία. Συνήθως όλοι μας έχουμε κάποια κάρτα που συλέγουμε πόντους για κάποιο μελλοντικό δώρο. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα! Έτσι οι πελάτες μας έχουν κάποιο ακόμα λόγο να αγοράσουν και πάλι απο εμάς!

 

Newsletter emails

Η λίστα με τα emails των χρηστών μας είναι ενα πολύ κρίσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη και το χτίσιμο των σχέσεων μεταξύ εμάς και των πελατών μας. Το newsletter είναι ενα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Δε θα πρέπει ποτέ να το αγνοούμε. Υπάρχουν στρατηγικές (που θα τις αναλύσουμε σε επόμενο post) για το πώς χτίζουμε τέτοιες σωστές, αληθινές λίστες χρηστών που λατρεύουν να λαμβάνουν emails απο εμάς.

 

Κάντε στους πελάτες σας μια έκπληξη!

Είτε κάποιος πελάτης είναι ενεργός, είτε όχι (η τελευταία του παραγγελία ήταν καιρό πριν) θα πρέπει να τον εκπλήσουμε! Ο πελάτης που έχει εκπλαγεί θετικά θα είναι για πάντα πελάτης μας. Στους πελάτες μας μπορούμε να στείλουμε ενα προσωπικό email ευχαριστώντας τους για την αγορά τους και προσφέροντάς τους κάποιο δώρο. Το τι ακριβώς δώρο θα είναι αυτό – αυτό εξαρτάται απο εσάς και τον πελάτη σας!

 

Στείλτε emails, τη σωστή στιγμή, το σωστό περιεχόμενο στους σωστούς χρήστες

Παραπάνω μιλήσαμε για τις λίστες με τους ευτυχισμένους χρήστες μας όταν αυτοί λαμβάνουν κάποιο email απο εμάς για να ενημερωθούν για τα προϊόντα/προσφορές μας. Το ζήτημα αρχίζει και γίνεται πολυδίαστατο όταν κάποιος μας ρωτήσει – πότε; με τι περιεχόμενο;

Ας φανταστούμε λοιπόν οτι υπάρχει ενας χρήστης ο οποίος αγοράζει 1 φορά στις 30 ημέρες ενα σαμπουάν κατά τις τριχόπτωσης απο το κατάστημά μας. Επίσης αυτός ο χρήστης είναι ιδιωτικός υπάλληλος και εργάζεται Δευτέρα-Παρασκευή. Αν εμείς στείλουμε ενα ενημερωτικό email την Παρασκευή το βράδυ ή το Σάββατο το πρωί (όπως πολοί ανταγωνιστές μας κάνουν) κατα πάσα πιθανότητα το email μας δεν θα ανοιχτεί ποτέ καθώς την Δευτέρα το πρωί ο χρήστης θα έχει δεκάδες newsletter να δει – με αποτέλεσμα να τα αγνοήσει όλα! Επίσης αν το email μας το στείλουμε 3 ημέρες μετά απο κάποια παραγγελία του χρήστη δεν έχει καμία αξία!

Συνεπώς θα πρέπει να ορίσουμε μια σωστή και λογική στρατηγική για τα newsletter μας καθώς πλέον η τεχνολογία μας δίνει πολυδιάστατες δυνατότητες. Τέλος, προφανώς γνωρίζουμε οτι ο χρήστης προσπαθεί να καταπολεμήσει την τριχόπτωση. Η αξία του email πολλαπλασιάζεται όταν συμπεριλάβουμε προϊόντα για την καταπολέμησή της.

 

Συμπεράσματα Το digital marketing για ηλεκτρονικά καταστήματα είναι – πιστέψτε μας – μια απλή υπόθεση. Ωστόσο, η αξία που αυτό παράγει στο εκάστοτε ηλεκτρονικό κατάστημα διαφέρει ανάλογα τη στρατηγική και τις τακτικές που ακολουθούνται. Είμαστε στη διάθεσή σας να σας λύσουμε οποιαδήποτε απορία!

Το περιεχόμενο στο Site μου επηρεάζει την επισκεψιμότητα ;

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι όσες περισσότερες σελίδες υπάρχουν στο site σας, τόσο περισσότερη επισκεψιμότητα θα έχετε. Ακριβώς όπως η δημιουργία συνδέσμων (link-building).

Η δημιουργία περιεχομένου μόνο και μόνο για να έχετε περισσότερες σελίδες δεν αρκεί.

Βεβαιωθείτε ότι εστιάζετε όχι μόνο στην ποσότητα, αλλά και στην ποιότητα. Εάν δεν έχετε καλό περιεχόμενο, δεν θα ταξινομηθείτε σωστά στις μηχανές αναζήτησης και όλες αυτές οι σελίδες που δημιουργήσατε δεν θα βοηθήσουν στον σκοπό σας.

Στην πραγματικότητα πρέπει να ξεκινήσετε με ποιοτικό περιεχόμενο. Λογικά θα σκεφτείτε ότι όσο πιο πλούσιο είναι το περιεχόμενο, τόσο καλύτερα θα το κατατάξατε – αλλά αυτό απλά δεν είναι αλήθεια.

Κατ ‘αρχάς, δεν εμφανίζονται όλα τα οποία δημοσιεύετε στην αναζήτηση.

Δεύτερον, μερικές φορές, οι σελίδες μπορούν να εμφανιστούν στην αναζήτηση, αλλά δεν παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Για παράδειγμα, οι μηχανές αναζήτησης ενδέχεται να παραλείψουν τη σελίδα σας στους χρήστες επειδή έχει πολύ παρόμοιο περιεχόμενο με κάποιο άλλο site που εμφανίζεται ήδη στην αναζήτηση.

Και τρίτον, μόνο και μόνο επειδή έχετε σελίδες που εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης δεν σημαίνει ότι θα προσελκύσουν χρήστες.

Δυστυχώς, όσοι προσπαθούν να έχουν πολλές σελίδες στο site τους τείνουν επίσης να αγνοούν την ποιότητα αυτού του περιεχομένου – και αυτό μπορεί να είναι καταστρεπτικό.

Το μάθημα? Για να αποφύγετε τυχόν λάθη, μην αφήνετε ποτέ την ποσότητα να επισκιάσει την ποιότητα!