Το email marketing είναι ένας τρόπος προβολής και επικοινωνίας, ο οποίος επιτρέπει στους παραλήπτες του email να ενημερώνονται για νέα προϊόντα, εκτπώσεις/προσφορές και τα νέα της εκάστοτε επιχείρησης. Επίσης χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς – όπως το να εκπαιδεύσεις τους εν δυνάμει πελάτες σχετικά με ένα προϊόν που μπορεί να εμπορεύεστε ή μια νέα υπηρεσία. Αν και αρκετοί είτε marketeers είτε επιχειρηματίες στην Ελλάδα, πιστεύουν ότι το email marketing είναι ενας ξεπερασμένος τρόπος marketing, αρκετές εταιρίες στηρίζουν το growth plan τους πάνω στο email marketing. Είναι ένας αρκετά αποδοτικός τρόπος επικοινωνίας.
Υπάρχουν γενικότερα, 4 κατηγορίες που προσδιορίζουν το περιεχόμενο ενός email. Ανάλογα με την γενικότερη στρατηγική marketing μιας επιχείρησης, χρησιμοποιούμε αυτές τις κατηγορίες των emails:
To πληροφοριακό email είναι ενας από τους γνωστότερους τύπους του email marketing. Μια μικρή επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους email με σκοπό να παρέχει στους αναγνώστες πληροφορίες και εργαλεία που τους είναι χρήσιμα. Είναι σημαντικό να περιέχονται πληροφορίες εντός του email που να είναι πολύ χρήσιμες για τους αναγνώστες. Για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνει ανακοινώσεις σχετικά με ένα προϊόν ή πώς αλλιώς μπορείτε να χρησιμοποιείται ένα προϊόν. Tip: Πάντα να διαβάζετε το email σαν χρήστης. Θα ήταν αυτό το email χρήσιμο αν το λάμβανα εγώ;
Αυτός ο τύπος του email χρησιμοποιείται με σκοπό την μετατροπή ενός εγγεγραμμένου χρήστη, σε πελάτη. Σκοπός δηλαδή είναι να οδηγήσουμε τον εκάστοτε χρήστη να πραγματοποιήσει μια αγορά. Για αυτό το σκοπό, μπορούμε να επικοινωνήσουμε μία προσφορά στους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Το email πιστότητας έχει σκοπό να κρατήσει την επικοινωνία με τους πελάτες μας ανοικτή. Είτε για κάποιο feedback που χρειαζόμαστε, είτε για μία επαναληπτική αγορά. Είναι ο τρόπος να μετατρέψουμε τον πελάτη μας σε brand ambassador. Οι πελάτες μας όταν είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία μας, θέλουμε αφενός να τους υπενθυμίζουμε την ύπαρξη μας (για νέα αγορά) αφετέρου να μας συστήσουν σε νέους πελάτες!
Τα προωθητικά emails προϊόντων και υπηρεσιών είναι ένας υπέροχος τρόπος να λάβουμε αγορές των νέων μας προϊόντων. Ενδείκνυται τόσο για μεγάλες όσο και για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να δώσουν μια πνοή στο τζίρο τους – από συγκεκριμένα προϊόντα. Μην ξεχνάτε όμως, ότι οι προωθήσεις περιέχουν μια προσφορά – κίνητρο για τους χρήστες!
Στην εποχή των social media μοιάζει λίγο βαρετό και παλιομοδίτικο το να στέλνεις emails. Ωστόσο τα μαθηματικά και η στατιστική μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Μας δείχνει ότι το email marketing παραμένει ένα εξαιρετικά σημαντικό όπλο στο digital marketing.
Το τεράστιο πλεονέκτημα του email marketing είναι ότι οι πιθανοί πελάτες είναι περισσότερο θετικοί να δουν μια προσφορά στο email τους έναντι των social media. Ιδανικά τα social media και το email marketing πρέπει να συνυπάρχουν και να βοηθάει το ένα κανάλι το άλλο. Για αυτό το σκοπό, χρειάζεται μια σωστή στρατηγική marketing!
Για να είναι αποτελεσματικό το email marketing πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Ποιο συγκεκριμένα:
Παρακάτω σας απαντάμε σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με το email marketing.
Το Open Rate είναι ο λόγος Παραληπτών/Ανοίγματος Email. Δηλαδή απο τους 100 παραλήπτες, πόσοι είναι αυτοί που το άνοιξαν. Σε όλες τις πλατφόρμες αποστολής newsletter μπορείτε να βρείτε αυτό το στατιστικό στοιχείο. Στην Ελλάδα το μέσο open rate είναι στο 8%.
Το ClickThrough rate (CTR) είναι το ποσοστό των παραληπτών που έκαναν click πάνω σε κάποιο στοιχείο του newsletter
Το Bounce rate είναι το ποσοστό των emails που δεν κατάφεραν να φτάσουν στα εισερχόμενα των παραληπτών. Το μετράμε ως εξής: (Αριθμός Bounce emails/Αριθμός παραληπτών)*100