Τι είναι το Email Marketing;

Το email marketing είναι ένας τρόπος προβολής και επικοινωνίας, ο οποίος επιτρέπει στους παραλήπτες του email να ενημερώνονται για νέα προϊόντα, εκτπώσεις/προσφορές και τα νέα της εκάστοτε επιχείρησης. Επίσης χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς – όπως το να εκπαιδεύσεις τους εν δυνάμει πελάτες σχετικά με ένα προϊόν που μπορεί να εμπορεύεστε ή μια νέα υπηρεσία. Αν και αρκετοί είτε marketeers είτε επιχειρηματίες στην Ελλάδα, πιστεύουν ότι το email marketing είναι ενας ξεπερασμένος τρόπος marketing, αρκετές εταιρίες στηρίζουν το growth plan τους πάνω στο email marketing. Είναι ένας αρκετά αποδοτικός τρόπος επικοινωνίας.

Τύποι email marketing

Υπάρχουν γενικότερα, 4 κατηγορίες που προσδιορίζουν το περιεχόμενο ενός email. Ανάλογα με την γενικότερη στρατηγική marketing μιας επιχείρησης, χρησιμοποιούμε αυτές τις κατηγορίες των emails:

  • Πληροφοριακό email

    To πληροφοριακό email είναι ενας από τους γνωστότερους τύπους του email marketing. Μια μικρή επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους email με σκοπό να παρέχει στους αναγνώστες πληροφορίες και εργαλεία που τους είναι χρήσιμα. Είναι σημαντικό να περιέχονται πληροφορίες εντός του email που να είναι πολύ χρήσιμες για τους αναγνώστες. Για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνει ανακοινώσεις σχετικά με ένα προϊόν ή πώς αλλιώς μπορείτε να χρησιμοποιείται ένα προϊόν. Tip: Πάντα να διαβάζετε το email σαν χρήστης. Θα ήταν αυτό το email χρήσιμο αν το λάμβανα εγώ;

  • Email συλλογής πελατών (acquisition emails)

    Αυτός ο τύπος του email χρησιμοποιείται με σκοπό την μετατροπή ενός εγγεγραμμένου χρήστη, σε πελάτη. Σκοπός δηλαδή είναι να οδηγήσουμε τον εκάστοτε χρήστη να πραγματοποιήσει μια αγορά. Για αυτό το σκοπό, μπορούμε να επικοινωνήσουμε μία προσφορά στους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέχρι εκείνη τη στιγμή.

  • Email πιστότητας (Retention emails)

    Το email πιστότητας έχει σκοπό να κρατήσει την επικοινωνία με τους πελάτες μας ανοικτή. Είτε για κάποιο feedback που χρειαζόμαστε, είτε για μία επαναληπτική αγορά. Είναι ο τρόπος να μετατρέψουμε τον πελάτη μας σε brand ambassador. Οι πελάτες μας όταν είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία μας, θέλουμε αφενός να τους υπενθυμίζουμε την ύπαρξη μας (για νέα αγορά) αφετέρου να μας συστήσουν σε νέους πελάτες!

  • Προωθητικά emails (Promotional emails)

    Τα προωθητικά emails προϊόντων και υπηρεσιών είναι ένας υπέροχος τρόπος να λάβουμε αγορές των νέων μας προϊόντων. Ενδείκνυται τόσο για μεγάλες όσο και για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να δώσουν μια πνοή στο τζίρο τους – από συγκεκριμένα προϊόντα. Μην ξεχνάτε όμως, ότι οι προωθήσεις περιέχουν μια προσφορά – κίνητρο για τους χρήστες!

Γιατί το email marketing είναι σημαντικό

Στην εποχή των social media μοιάζει λίγο βαρετό και παλιομοδίτικο το να στέλνεις emails. Ωστόσο τα μαθηματικά και η στατιστική μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Μας δείχνει ότι το email marketing παραμένει ένα εξαιρετικά σημαντικό όπλο στο digital marketing.

  • Το ROI είναι 420% - δηλαδή για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύουμε μας επιστρέφονται 42 ευρώ πίσω!
  • Μελέτη 1 δισεκατομμυρίου αγορών το 2019, έδειξε ότι το email marketing είχε ένα convertion rate 2.3% έναντι του 1% που έχουν τα social media!

Το τεράστιο πλεονέκτημα του email marketing είναι ότι οι πιθανοί πελάτες είναι περισσότερο θετικοί να δουν μια προσφορά στο email τους έναντι των social media. Ιδανικά τα social media και το email marketing πρέπει να συνυπάρχουν και να βοηθάει το ένα κανάλι το άλλο. Για αυτό το σκοπό, χρειάζεται μια σωστή στρατηγική marketing!

Τι πρέπει να κάνουμε στο email marketing;

Για να είναι αποτελεσματικό το email marketing πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Ποιο συγκεκριμένα:

  • Φτιάξε τη λίστα με τους παραλήπτες

    Βρείτε τρόπους να αναπτύξετε σωστά μια λίστα με παραλήπτες! Δώστε κάποιο κίνητρο ώστε να γραφτούν στη λίστα σας και να μπορείτε να τους στέλνετε emails!
  • Ακολουθήστε το νόμο

    Λόγω GDPR αλλά και για να μην πηγαίνουν τα emails σας στα SPAM, θα πρέπει να στέλνετε emails μόνο σε χρήστες που σας έχουν δώσει σαφές δικαίωμα! Μην στέλνετε spam emails!
  • Χρησιμοποιήστε όλους τους τύπους των newsletters

    Για να μπορέσετε να έχετε πιστούς παραλήπτες των emails σας, δεν πρέπει να στέλνετε διαρκώς προσφορές! Δώστε πληροφορίες και αξία στο περιεχόμενο του email σας ουτως ώστε αυτός που θα το λάβει να ανυπομονεί να το ανοίξει!
  • Φτιάξτε πλάνο!

    Φτιάξτε ένα πλάνο με αποστολές newsletter και ακολουθήστε το! Ανάλογα το προϊόν και τις υπηρεσίες σας, μπορείτε να στέλνετε 1 ή και 2 emails ανα εβδομάδα (σε ορισμένες περιπτώσεις και περισσότερα)!
  • Φτιάξτε τα emails σας για κινητά τηλέφωνα!

    Να γνωρίζετε ότι το 79% των emails ανοίγονται από κινητές συσκευές! Έτσι αν το email σας δεν είναι φτιαγμένο για να προσαρμόζεται σωστά – τότε θα είναι σαν να μην το στείλατε ποτέ!
Εν κατακλείδι, το email marketing αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο που εδώ στην Digital Strategy το χρησμοποιούμε διαρκώς! Μην το αγνοείτε αλλά μην το κάνετε και πρόχειρα! Το newsletter είναι ένας άμεσως τρόπος επικοινωνίας με τους subscribers!

Ελάτε να συζητήσουμε ότι σας απασχολεί!
Αν θέλετε να γνωριστούμε και να συζητήσουμε οτιδήποτε σας απασχολεί είμαστε στη διαθεσή σας
ραντεβού online!

Συχνές Ερωτήσεις σχετικά με το Email Marketing

Παρακάτω σας απαντάμε σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με το email marketing.

Τι είναι το Open Rate

Το Open Rate είναι ο λόγος Παραληπτών/Ανοίγματος Email. Δηλαδή απο τους 100 παραλήπτες, πόσοι είναι αυτοί που το άνοιξαν. Σε όλες τις πλατφόρμες αποστολής newsletter μπορείτε να βρείτε αυτό το στατιστικό στοιχείο. Στην Ελλάδα το μέσο open rate είναι στο 8%.

Τι είναι το ClickThrough rate

Το ClickThrough rate (CTR) είναι το ποσοστό των παραληπτών που έκαναν click πάνω σε κάποιο στοιχείο του newsletter

Τι είναι το Bounce Rate

Το Bounce rate είναι το ποσοστό των emails που δεν κατάφεραν να φτάσουν στα εισερχόμενα των παραληπτών. Το μετράμε ως εξής: (Αριθμός Bounce emails/Αριθμός παραληπτών)*100