Στην εποχή των social media μοιάζει λίγο βαρετό και παλιομοδίτικο το να στέλνεις emails. Ωστόσο τα μαθηματικά και η στατιστική μας δείχνουν το ακριβώς αντίθετο. Μας δείχνουν ότι το email marketing παραμένει ένα εξαιρετικά σημαντικό όπλο στο digital marketing.
Το ROI είναι 420% - δηλαδή για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύουμε μας επιστρέφονται 42 ευρώ πίσω! Μελέτη 1 δισεκατομμυρίου αγορών το 2019, έδειξε ότι το email marketing είχε ένα conversion rate 2.3% έναντι του 1% που έχουν τα social media!
Το τεράστιο πλεονέκτημα του email marketing είναι ότι οι πιθανοί πελάτες είναι περισσότερο θετικοί να δουν μια προσφορά στο email τους έναντι των social media. Ιδανικά, τα social media και το email marketing πρέπει να συνυπάρχουν και να βοηθάει το ένα κανάλι το άλλο. Για αυτό το σκοπό, χρειάζεται μια σωστή στρατηγική marketing!
Το email marketing αποτελεί ένα από τα πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά εργαλεία για την επικοινωνία με πελάτες και την αύξηση πωλήσεων. Με τη σωστή στρατηγική, μπορείτε να δημιουργήσετε εξατομικευμένες εμπειρίες, προσελκύοντας νέους πελάτες, διατηρώντας τους υπάρχοντες και ενισχύοντας την αφοσίωσή τους. Επιπλέον, προσφέρει τη δυνατότητα ανάλυσης της απόδοσης μέσω KPIs, επιτρέποντάς σας να βελτιστοποιείτε συνεχώς τις καμπάνιες σας.
Πριν ξεκινήσετε την καμπάνια σας, είναι σημαντικό να θέσετε σαφείς και ρεαλιστικούς στόχους. Παραδείγματα στόχων, με ενδεικτικούς KPIs και μέσους όρους για την ελληνική αγορά (βάσει έρευνας):
Επιλέξτε μια πλατφόρμα email marketing που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Δημοφιλείς επιλογές περιλαμβάνουν:
Δημιουργήστε τίτλους που τραβούν την προσοχή και ενθαρρύνουν το άνοιγμα του email. Π.χ., "Αποκλειστική Προσφορά: Μόνο για Σήμερα!" ή "Εξερευνήστε τις Νέες Μας Συλλογές".
Συμβουλή: Κρατήστε τον τίτλο κάτω από 50 χαρακτήρες για καλύτερη προβολή σε κινητές συσκευές.
Χρησιμοποιήστε το όνομα του παραλήπτη και άλλες προσωπικές πληροφορίες για μεγαλύτερη αφοσίωση. Για παράδειγμα: "Γεια σου, Μαρία! Δες τις νέες μας προτάσεις για σένα."
Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε δυναμικά πεδία στην πλατφόρμα σας για αυτοματοποίηση της προσωποποίησης.
Απλοποιήστε τον σχεδιασμό και φροντίστε να είναι mobile-friendly. Ένα responsive layout εξασφαλίζει ότι το email εμφανίζεται σωστά σε όλες τις συσκευές.
Παράδειγμα: Χρησιμοποιήστε μεγάλα κουμπιά, σαφή headers, και εικόνες υψηλής ποιότητας που φορτώνουν γρήγορα.
Προσθέστε σαφή κουμπιά ή συνδέσμους για δράση, όπως “Αγόρασε Τώρα” ή “Μάθε Περισσότερα”.
Συμβουλή: Τοποθετήστε το CTA σε εμφανές σημείο, όπως στο επάνω μέρος και στο τέλος του email, και χρησιμοποιήστε ενεργητικά ρήματα. Π.χ., "Εξασφάλισε την Έκπτωσή Σου".
Είναι η βάση για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης του αναγνώστη. Παράδειγμα είναι η αποστολή ενός οδηγού ή άρθρου με χρήσιμες πληροφορίες, όπως "5 Συμβουλές για Αποτελεσματικό Μάρκετινγκ".
Στόχος είναι να προσελκύσετε τον αναγνώστη με ελκυστικές προσφορές. Για παράδειγμα, "Εκπτώσεις 20% για τα πρώτα 100 προϊόντα!" βοηθά στην άμεση αύξηση πωλήσεων.
Αυξάνουν την αξιοπιστία και την προσωπική σύνδεση με τον αναγνώστη. Μια ιστορία όπως "Πώς η Ελένη διπλασίασε τις πωλήσεις της με το προϊόν μας" μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη.
Χωρίστε τους συνδρομητές σας σε κατηγορίες για να διασφαλίσετε ότι κάθε ομάδα λαμβάνει στοχευμένα και σχετιζόμενα μηνύματα. Παραδείγματα κατηγοριοποίησης περιλαμβάνουν:
Η κατηγοριοποίηση είναι απαραίτητη γιατί αυξάνει την αφοσίωση και την πιθανότητα μετατροπών, ενώ μειώνει το ποσοστό διαγραφών, καθώς οι παραλήπτες λαμβάνουν περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Δημιουργήστε περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες κάθε κατηγορίας για να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας σας. Για παράδειγμα:
Αυτή η πρακτική εξασφαλίζει ότι το περιεχόμενο είναι σχετικό και βοηθά στη δημιουργία μιας ισχυρότερης σύνδεσης με κάθε ομάδα.
Στείλτε αυτόματα ένα καλωσόρισμα σε νέους συνδρομητές.
Παράδειγμα: "Καλώς ήρθατε στην κοινότητά μας! Αποκτήστε 10% έκπτωση στην πρώτη σας αγορά."
Ποσοστά: Τα welcome emails έχουν κατά μέσο όρο ποσοστό ανοίγματος 50-60% και CTR 5-10%.
Υπενθυμίστε στους πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά τους.
Παράδειγμα: "Ξεχάσατε κάτι στο καλάθι σας; Αποκτήστε το τώρα με δωρεάν αποστολή!"
Ποσοστά: Στην ελληνική αγορά, τα abandoned cart emails έχουν conversion rate 5-10%.
Στρατηγική: Στείλτε ένα πρώτο email μετά από 1 ώρα, ένα δεύτερο μετά από 24 ώρες και ένα τελευταίο με προσφορά μετά από 72 ώρες.
Ζητήστε feedback μετά από μια αγορά ή επικοινωνήστε για προσφορές.
Παράδειγμα: "Πώς σας φάνηκε το προϊόν μας; Αξιολογήστε μας και κερδίστε 10% έκπτωση στην επόμενη αγορά σας."
Ποσοστά: Τα follow-up emails έχουν ποσοστό CTR 10-15% όταν περιλαμβάνουν κίνητρα όπως εκπτώσεις ή δώρα.
Παρακολουθήστε δείκτες όπως:
Δοκιμάστε διαφορετικές εκδοχές emails για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα. Για παράδειγμα:
Δείτε ποιος τίτλος έχει καλύτερο Open Rate.
Εφαρμόστε τα ευρήματα για να βελτιώσετε τις επόμενες καμπάνιες. Παραδείγματα βελτιστοποίησης περιλαμβάνουν τη βελτίωση του design, την ενίσχυση του CTA ή την καλύτερη στόχευση των παραληπτών μέσω segmentation.
Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (General Data Protection Regulation) απαιτεί τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών πριν τη λήψη emails. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε το Double Opt-In, όπου ο χρήστης επιβεβαιώνει τη συγκατάθεσή του μέσω ειδικού συνδέσμου. Επιπλέον, περιγράψτε με σαφήνεια την πολιτική απορρήτου σας και προσφέρετε έναν εύκολο τρόπο για διαγραφή από τη λίστα.
Σύνδεσμος Πληροφοριών: Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον GDPR.
Ο νόμος CAN-SPAM Act των Η.Π.Α. απαιτεί:
Σύνδεσμος Πληροφοριών: Μάθετε περισσότερα για τον νόμο CAN-SPAM εδώ.
Η συμμόρφωση με αυτούς τους κανονισμούς προστατεύει την επιχείρησή σας από πρόστιμα και ενισχύει την εμπιστοσύνη των πελατών σας.
Το email marketing είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που, όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών και τα έσοδα. Επενδύστε χρόνο στον καθορισμό στρατηγικής, αξιοποιώντας KPIs όπως το Open Rate και το CTR, και διατηρήστε τη σχετικότητα του περιεχομένου σας μέσω segmentation. Συνεχίστε να βελτιώνετε τις καμπάνιες σας με βάση τα δεδομένα που συλλέγετε και την ανατροφοδότηση από τους πελάτες, εξασφαλίζοντας τη μεγιστοποίηση της απόδοσης.
Καλή επιτυχία στις καμπάνιες σας!
Υπάρχουν γενικότερα, 4 κατηγορίες που προσδιορίζουν το περιεχόμενο ενός email. Ανάλογα με την γενικότερη στρατηγική marketing μιας επιχείρησης, χρησιμοποιούμε αυτές τις κατηγορίες των emails:
To πληροφοριακό email είναι ενας από τους γνωστότερους τύπους του email marketing. Μια μικρή επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιεί τέτοιου είδους email με σκοπό να παρέχει στους αναγνώστες πληροφορίες και εργαλεία που τους είναι χρήσιμα. Είναι σημαντικό να περιέχονται πληροφορίες εντός του email που να είναι πολύ χρήσιμες για τους αναγνώστες. Για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνει ανακοινώσεις σχετικά με ένα προϊόν ή πώς αλλιώς μπορείτε να χρησιμοποιείται ένα προϊόν. Tip: Πάντα να διαβάζετε το email σαν χρήστης. Θα ήταν αυτό το email χρήσιμο αν το λάμβανα εγώ;
Αυτός ο τύπος του email χρησιμοποιείται με σκοπό την μετατροπή ενός εγγεγραμμένου χρήστη, σε πελάτη. Σκοπός δηλαδή είναι να οδηγήσουμε τον εκάστοτε χρήστη να πραγματοποιήσει μια αγορά. Για αυτό το σκοπό, μπορούμε να επικοινωνήσουμε μία προσφορά στους χρήστες που δεν έχουν πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Το email πιστότητας έχει σκοπό να κρατήσει την επικοινωνία με τους πελάτες μας ανοικτή. Είτε για κάποιο feedback που χρειαζόμαστε, είτε για μία επαναληπτική αγορά. Είναι ο τρόπος να μετατρέψουμε τον πελάτη μας σε brand ambassador. Οι πελάτες μας όταν είναι ικανοποιημένοι με το προϊόν ή την υπηρεσία μας, θέλουμε αφενός να τους υπενθυμίζουμε την ύπαρξη μας (για νέα αγορά) αφετέρου να μας συστήσουν σε νέους πελάτες!
Τα προωθητικά emails προϊόντων και υπηρεσιών είναι ένας υπέροχος τρόπος να λάβουμε αγορές των νέων μας προϊόντων. Ενδείκνυται τόσο για μεγάλες όσο και για μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να δώσουν μια πνοή στο τζίρο τους – από συγκεκριμένα προϊόντα. Μην ξεχνάτε όμως, ότι οι προωθήσεις περιέχουν μια προσφορά – κίνητρο για τους χρήστες!
Στην εποχή των social media μοιάζει λίγο βαρετό και παλιομοδίτικο το να στέλνεις emails. Ωστόσο τα μαθηματικά και η στατιστική μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Μας δείχνει ότι το email marketing παραμένει ένα εξαιρετικά σημαντικό όπλο στο digital marketing.
Το τεράστιο πλεονέκτημα του email marketing είναι ότι οι πιθανοί πελάτες είναι περισσότερο θετικοί να δουν μια προσφορά στο email τους έναντι των social media. Ιδανικά τα social media και το email marketing πρέπει να συνυπάρχουν και να βοηθάει το ένα κανάλι το άλλο. Για αυτό το σκοπό, χρειάζεται μια σωστή στρατηγική marketing!
Για να είναι αποτελεσματικό το email marketing πρέπει να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες. Ποιο συγκεκριμένα:
Παρακάτω σας απαντάμε σε συχνές ερωτήσεις σχετικά με το email marketing.
Το Open Rate είναι ο λόγος Παραληπτών/Ανοίγματος Email. Δηλαδή απο τους 100 παραλήπτες, πόσοι είναι αυτοί που το άνοιξαν. Σε όλες τις πλατφόρμες αποστολής newsletter μπορείτε να βρείτε αυτό το στατιστικό στοιχείο. Στην Ελλάδα το μέσο open rate είναι στο 8%.
Το ClickThrough rate (CTR) είναι το ποσοστό των παραληπτών που έκαναν click πάνω σε κάποιο στοιχείο του newsletter
Το Bounce rate είναι το ποσοστό των emails που δεν κατάφεραν να φτάσουν στα εισερχόμενα των παραληπτών. Το μετράμε ως εξής: (Αριθμός Bounce emails/Αριθμός παραληπτών)*100